En månad

Igår blev den här lilla skrutten en månad gammal. Tiden springer redan iväg och jag vill egentligen bara pausa allt, vill ha kvar den här första bebis-tiden så länge som det bara går, för vips så är han två år gammal han med helt plötsligt! Det är otroligt häftigt att se hur mycket han hinner utvecklas på så kort tid. August har redan från dag ett varit väldigt stark i nacken, han orkar redan vända på huvudet när han ligger på mage. På torsdag är det dags för läkarkontroll på BVC, det ska bli spännande att se hur mycket han väger då vår lilla tjockis och hur lång han är!




Kommentarer
Cecce säger:

Fin blogg!
Jag vill studera till tandhygienist och väldigt nyfiken på jobbet,
Hur är lönen? Vilken klädsel har man?
Var det länge sen du utbildade dig och vilken stad ?:)

Svar: Tack, vad roligt att du hittat hit! Jag studerade i Karlstad (den urbildningen har de precis lagt ner tyvärr) och fick min examen 2013. Lönen kan variera väldigt mycket beroende på var i landet man jobbar och om man jobbar inom folktandvården eller privat. Som nyutexaminerad inom folktandvården så har man inte så stort förhandlingsläge gällande lönen. Klädsel varierar också beroende på var man jobbar, men standard är ju långbyxor och bussarong. Sen kan färger och modeller variera. Hoppas att jag kunnat svara något sånär på dina frågor! Jag älskar mitt jobb som tandhygienist och har aldrig ångrat mitt val!
Louise

2017-09-21 | 21:54:43
Cecce säger:

Tack för svaret !

2017-09-29 | 18:44:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback