Svamp men ingen bebis

Svampplockningen igår lockade inte ut Mini tyvärr! Men kantareller hittade vi tillslut i alla fall och det i rätt så stora mängder med tanke på den lilla yta vi höll oss till igår.  Det fanns säkerligen ännu mer runtomkring, det kanske får bli en till runda snart för att fylla upp frysen med ett litet förråd. Jag och Rickard avnjöt gårdagens fynd i form av en smarrig stuvning på rostade mackor med tomat och persilja på, framför en Johan Falk-film. Perfekt avslut på veckan. Nu rullar en ny arbetsvecka på för Rickard och jag tar nya tag här hemma tillsammans med Ruth. Nu har jag kommit till det stadiet att jag börjar städa på ställen som inte hör till vardagsstädningen. Typ torka ur alla lådor och skåp i köket, torka av alla skåp- och lådluckor, ja ni fattar. Det kallas desperat med ett annat ord! Ni kanske märker att bebisen är rätt så efterlängtad nu, hehe!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback