Förskoleplats

Förra veckan skrev jag ju lite om att vi väntade på att få veta var någonstans Ruth skulle få förskoleplats men att det kunde dröja länge innan man får svar. Gissa vad som damp ner i brevlådan två dagar senare? Haha, där fick jag för att jag sa att det skulle ta lång tid!

Ruth har fått plats på en helt nybyggd (de är inte helt klara än faktiskt) förskola som ligger alldeles i närheten av oss, det är mindre än en kilometer bort. Det var inte något av våra önskemål och innan vi hade pratat med hon som är ansvarig över fördelningen med förskoleplatser och fått mer information så blev jag lite besviken med handen på hjärtat. Eller snarare lite nojig kanske jag ska säga istället och detta eftersom att förskolan är så ny så att de inte har hunnit få upp någon informationssida om den på kommunens hemsida (det går att läsa om varje förskola där). Och vi visste ju först inte att det var en helt ny förskola, därav nojigheten. Men efter att Rickard ringt och pratat och ställt frågor om förskolan samt varit iväg och tittat på den känns det riktigt bra! Den ligger i ett bra område och de har nära till skogen. Sen såg det även ut som att det kommer bli en väldigt stor och fin gård för barnen att vara ute i. Det bästa är nog att kompisarna Nils, Samuel och Miranda antagligen kommer att gå där också! Så nu håller vi tummarna för att det blir bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback