Julgran och julknytis

Godkväll på er! Ni får inte skratta nu, men klockan är i skrivande stund kvart över nio på kvällen och här hemma ligger vi redan i sängen allihop! Haha, trötta familjen deluxe! Det ska bli spännande att se hur den här veckan blir för nu är det tänkt att Ruth ska vara på förskolan själv varje dag. Timmarna varierar och det är bara imorgon som det blir en heldag för henne, då ska hon vara där mellan 07.30-16.00. Jag har tagit det hela med ro måste jag ändå säga, det här att Ruth har börjat på förskolan, men idag gick det verkligen upp för mig att hon ska vara borta från oss större delen av dagarna och lite  svider det allt i mammahjärtat. Jag säger inte att hon kommer ha det dåligt, absolut inte, men nu inser man vad mycket man inte kommer få vara med om .

Jaja, nog med min sentimentalitet för ikväll! Vi har avslutat denna tredje advent på bästa sätt här hemma tillsammans med ett gäng med kompisar som vi hade julknytis tillsammans med! Så nu ligger jag här i sängen och känner mig så där brutalt mätt som man bara brukar känna sig i december! Julkänslan här hemma blev mycket mer påtaglig idag också när granen fick komma in och bli klädd! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback