December

Godmorgon! Jag och Ruth sitter i soffan och myser under täcket, hon tittar i sina böcker medan jag läser lite om potträning. Vi känner både jag och Rickard att det är dags att ta tag i det nu, vi har väl kanske skjutit på det lite för länge. Vi har pottan inne i badrummet här nere och när vi är där inne brukar Ruth dra fram den själv och sätta sig på den, så det känns ju bra att hon i alla fall verkar vara nyfiken på den!

Nu är december här och jag börjar redan få ordentligt med julfeeling här hemma! Jag och Ruth startade dagen med att hon fick öppna första luckan i sin adventskalender. Först hade jag inte tänkt köpa någon eftersom att hon ändå inte kommer komma ihåg något av det, men sen så hittade jag en kalender som innehåller små pixiböcker med historier om Mamma Mu och Kråkan. Ruth älskar att bläddra och titta i böcker, speciellt de som handlar om djur och fordon. Hon verkade tycka att det var väldigt spännande att öppna första luckan och hitta en liten bok där i. Hehe, hade hon fått som hon velat hade hon nog gärna öppnat alla luckor redan idag! Bra träning för tålamodet!

I år så har jag verkligen lovat mig själv att inte stressa under december, som man så lätt gör annars, och nu känns det ändå som att jag är i fas! Alla julklapparna är redan inhandlade och inslagna och julkorten är fixade och väntar bara på att bli postade. Och det är bara första december, känns bra! Det jag vill göra nu är att ta fram resten av julpyntet och köpa hem en gran och pynta den. Jag är ju sån att jag hellre pyntar tidigt och njuter av allting fram till jul, för efter mellandagarna vill jag alltid rensa ut allting så fort som möjligt! Får se om jag kan lyckas övertala herr Hedqvist om att få köpa en gran i helgen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback