Dan före dan

Då var dan före dan här och här hemma luktar det gott från nyskurade golv. Alla julklapparna är inslagna och ligger under granen, äggen kokar för fullt på spisen och jag känner mig i fas. Julfirandet i år är lite utspritt över juldagarna vilket känns lite skönt faktiskt. Imorgon äter vi den traditionella jullunchen hemma hos pappa och Rosi och på kvällen blir det lite lumat hemma hos oss tillsammans med mamma, Stefan, mormor, Niklas, Anna samt Rickards föräldrar. Sen kommer vi fira med hela Rickards familj på annandagen. 



Efter en vecka med riktig bristvara av sömn börjar tröttheten ta ut sin rätt idag känner jag. Ruth har ju varit sjuk, först hade hon feber i två dagar och när den försvann kom slemhostan och den snoriga näsan fram istället. Allt detta såklart samtidigt som det är några nya tänder på väg fram. Så sömnen har inte riktigt fungerat och det har varit mycket vakentid under nätterna. Både jag och Rickard känner oss  rätt så slitna och nu är det bara att hoppas att den här förkylningen snart ger med sig. 

Det blev en tur till Karlstad idag, här slappar Ruth och morfar Stefan i soffan.

Kommentarer
Hanna Karlsson säger:

Vi ska slå in julklapparna lite senare. Måste vänta till barnen somnat. :-)

2016-12-23 | 20:06:08
Bloggadress: http://hannafialotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback