Gräsklippning och solsken.

Idag var det inga fel att sluta vid 12.30 kan jag lova! Jag var förbi hos barnmorskan efter jobbet för kontroll, allt såg bra ut och lilla Pyrets hjärta slog på så bra så! Vi båda två växer som vi ska och följer kurvan väldigt bra än så länge. Nästa gång jag kommer dit kommer hon att börja känna så smått hur bebisen ligger och om bebisen börjar fixera sig något redan. I vecka 36 så görs en kontroll för att se så Pyret ligger rätt, det vill säga med huvudet neråt. 

När jag kom hem slängde jag i mig en liten lunch innan jag bytte om till träningskläderna och gick ut i trädgården. Där har jag grejat fram till nu och jag ger mig själv en klapp på axeln. Jag har hunnit klippa gräset (helt klart dagens motionspass för min del), trimmat, rensat jordgubbslandet, burit ut stolarna till uteplatsen, släpat fram grillen, kopplat in vattenslangen och tagit fram krukorna till uteplatsen. Bordet fixade jag dock inte själv, får vänta in Rickard som snart kommer hem från jobbet. Solen har stekt på rejält och jag njuter till fullo trots att jag svettades som bara den förut när jag klippte gräset. När jag var färdig slog jag mig ner på en stol i solen och med en Piggelin i handen, vardagslyx för den gravida!

Pyret växer för fullt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback