Cold.

Herrejösses, trodde att jag skulle frysa benen av mig när jag var ute och sprang förut! Det tog ett bra tag innan man fick upp värmen och det var länge sedan rundan kändes sååå lång! Men runt tog jag mig i alla fall och det känns bra, nu är det bara att försöka komma igång igen ordentligt med träningen, löpning tre dagar i veckan och powerwalk två dagar i veckan!

Idag är det min älskade Rickards födelsedag och i eftermiddag/kväll kommer hans familj hit på födelsedagsfika. Igårkväll skulle jag baka en tårta till kalaset på ett recept som verkade riktigt smarrigt. Allt gick bra fram tills att jag tog ut tårtbotten och sedan skulle vända på den för att den skulle svalna. Ploff sa det och så visade det sig att tårtan inte var klar i mitten utan allt bara rann ut alla håll och kanter! Så jag fick susa iväg till Coop för att inhandla en färdig tårtbotten! Kände mig lite misslyckad där ett tag men sen så läste jag kommentarerna till receptet och såg att alla som hade provat på det hade råkat ut för samma sak! Det var t.o.m. någon som hade provat det en gång till och haft inne själva tårtbotten i 55 minuter istället för 35 som det står i receptet, och ändå fått samma resultat! Det ländes lite bättre efter det i alla fall, men helst av allt hade jag ju velat gjort en egen botten men jag kände att jag inte orkade. Så nu står tårtan i kylen och väntar på att bli garnerad! Jag har även lovat att göra kladdkakemuffins i eftermiddag, något man inte kan misslyckas med! *Ler*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback