Vart är världen på väg?

Jag skulle precis skriva ett inlägg här om vår alldeles vanliga, ganska så händelselösa dag, när jag snubblade in på Aftonbladet och läser om allt som har hänt i Bryssel idag. Jag har helt missat det här hemma i min lilla trygga mamma-ledighets-bubbla. Känslan av hjälplöshet och hopplöshet infann sig på direkten och mina tankar går till offren och deras familjer! Det går inte att beskriva med ord hur sjukt allt det som händer ute i världen är, vart är vi på väg någonstans egentligen?

Såna här hemska händelser gör att man får lite perspektiv på tillvaron och är tacksam för det man har. Så med facit i hand så njuter jag till max av denna lugna dag tillsammans med Ruth. Vi har varit på klinikmöte, varit ute och sprungit, jag har sopat bort allt grus från trottoaren utanför huset, hämtat ett paket med en ny trenchcoat som jag klickade hem häromdagen och nu på slutet har vi bara tagit det lugnt här hemma. Jag har huvudvärk och är frusen, så Ruth har suttit och lekt på sitt täcke och jag har legat bredvid och bläddrat lite i en bröllopstidning. Mer spännande än så blir det inte idag! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback