Det där med att orka ta sig upp igen.

Just nu mår jag inte så bra. Jag har sen tre veckor tillbaka nu haft problem med huvudvärk, har haft ont i stort sett varje dag, vissa dagar så ont så att jag knappt har tagit mig upp ur sängen och vissa dagar har det mer varit en lätt molande värk. Förra måndagen tog jag kontakt med min vårdcentral efter att först ha varit i kontakt med vårdupplysningen som tyckte att jag borde bli undersökt. Tyvärr fick jag ingen tid förrän den 8/10 med uppmaningen att söka akut om det skulle bli värre. Sjuksköterskan jag pratade med tyckte dock att jag skulle stanna hemma och vila så jag var sjukskriven hela förra veckan. 

Missförstå mig på rätt sätt nu, men för mig är det väldigt "jobbigt" att vara hemma. Jag behöver det, det var flera dagar förra veckan då jag knappt tog mig upp ur sängen, men det jobbiga för min del är det dåliga samvetet. Det känns som att jag svag och sviker mina arbetskamrater. Det är ingen av dem som tycker det egentligen och jag har de bästa arbetskamraterna man kan ha, har fått så många och fina stöttande sms och samtal från flera av dem, men trots detta gnager det dåliga samvetet där.  Det är stressigt på jobbet nu och det i kombination med att jag har det lite motigt privat gör att jag inte mår så bra. Idag vaknade jag upp med ångest som ett tryck över bröstet. Jag har gråtit mer de senaste veckorna än vad jag har skrattat och ja, det är till och med svårt att hitta motivationen till att ta sig upp ur sängen. Dock så har jag den absolut bästa sambon man kan ha, fina Rickard som alltid finns här för mig! Samma gäller för mina vänner och mina arbetskamrater! Imorgon ska jag prova att jobba igen. Jag älskar mitt jobb, så det har ingenting med det att göra, jag kan egentligen sätta fingret på vad det är med mig och jag ber om ursäkt för om jag låter gnällig nu men jag mår helt enkelt inte bra nu.


Kommentarer
J säger:

Kramar.

2014-09-30 | 21:04:13
ulla* säger:

<3
Din kropp säger till dig att du måste vrida ner tempot och ta hand om dig själv. Att få dåligt samvete är bara dumheter. Rå om dig själv nu. Ibland kommer man in i perioder där allt känns supertungt och man inte kan hitta motivationen i någonting. ( har varit där själv emellanåt) men det kommer vända. det gör det. Även om man inte tror det själv i de jobbigaste stunderna. Du är grym louise och det kommer att bli bättre! <3 kramar!

2014-09-30 | 23:19:55
Anonym säger:

Har varit i precis samma situation och det låter som att du är utbränd och måste återhämta dig. Du har bara din egen hälsa och det är så himla viktigt. Usch, önskar dig all pepp och lycka och att det blir bättre snart. Kram

2014-10-08 | 08:43:10
Kristin säger:

Heja heja Louise, det kommer att vända!
Det dåliga samvetet kan slänga sig i väggen, skit idet.
På folktandvården är det alltid stressigt, man helt enkelt koppla bort det.
Nu tar du det lugnt och låter det ta den tid det tar.
Stora kramar från "The Johanzons"

2014-10-11 | 22:11:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback