Äntligen helg!

Imorse vaknade jag hör och häpna, innan alarmet ringde och det kan jag lova er att det inte har hänt sedan jag började jobba! Men idag är det fredag, fredagar innebär halvdagar på jobbet och det har varit jättefint väder hela dagen! Då kan man inte annat än vara på bra humör! Dessutom kom sandalerna jag beställde från Jobi till jobbet idag, två dagar från att de beställdes, bra och snabb service måste jag säga! De satt riktigt bra så jag tänker behålla dem, har tagit med dem hem för att gå in dem lite i helgen!
 
Efter att jag slutade styrde jag bilen hemåt och när jag hem till stan så bestämde jag mig för att köra vidare till Karlstad på direkten för att gå lite på stan där. Sagt och gjort, jag hittade ett par jeans i den modell jag skrev om igår, fast från Never Denim (hör till Bik Bok) istället för Gina Tricot. Är helnöjd med dem! Med hem fick även en t-shirt från Gina samt ett linne och en stickad tröja från H&M följa med!
 
 
 

Kommentarer
melindaa andersson säger:

Hej!!
Mitt namn är Melinda. Det är så att jag läser till tandsköterska distans i Eskilstuna. Tyvärr så är utbildningen väldig dålig och läraren. Hur jag kom in på din blogg var att jag sökte på google hur man tar apikal röntgen. Då kom jag in på din blogg att du är tandhygienist. Vi har fått lite och dålig utbildning om detta. Jag hoppas att du kan hjälpa mig känner att man är osäker på att ta apikal röntgen. Min fråga till dig har du nån tips hur man tar apikal röntgen speciellt hur riktar man röret när man ska ta liggande apikal i ök och uk. Känner du till nån hemsidor , länkar eller om du kan ge mig tips. Skulle vara jätte tacksam. Jag hoppas att du kan hjälpa mig. Med Vänliga Hälsningar Melinda

Svar: Hej Melinda! Vad tråkigt att du inte är nöjd med utbildningens kvalitet osv! Finns det inte någon ni kan vända er till gällande klagomål osv?
Jag kan säga att jag hittills inte har tagit så mycket apikalröntgen än och har tyvärr därför inte så mycket erfarenhet själv av det men ett tips är att köpa boken Oral Radiologi av Hans-Göran Gröndahl. I den står det mycket bra info om just apikalröntgen och den har även många bra bilder och skisser för hur man ska rikta röret beroende på var i munnen du tar bilderna. Finns nog att köpa lite billigare på blocket. Hoppas att det var någon hjälp!
Med vänlig hälsning
Louise
Louise

2013-06-28 | 20:25:25
Melinda Andersson säger:

Tack för Louise
Med vänlig hälsning
Melinda

2013-07-05 | 19:49:00
Anna säger:

Snygga kläder Louise! Bra köp :D

2013-07-16 | 23:27:51
Bloggadress: http://stockholmsliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback