Mandibularblockad.

Godkväll! Ännu en ny vecka, tiden bara susar iväg! Jag är i alla fall klar med det ena temaarbetet som ska lämnas in så det känns bra och nu är det bara att fortsätta med allt det andra! Men inte ikväll, nu lägger jag upp fötterna på bordet och kikar på ett avsnitt av Lie to Me innan det blir sängen!

Idag i skolan hade vi en förberedande övning inför onsdagens mandibularblockad. Vi ska alltså lägga anestesi (beödvning) så att den nerven som bedövar alla underkäkens tänder, på sin halva, blockeras och på så sätt blir bedövad. Vilken skillnad det är nu gällande hur lugn man känner sig jämfört med när man skulle lägga infiltrationsanestesi första gången! Då var jag så nervös så att jag mådde illa. Tack och lov har man aningens mer kött på benen nu och det ska bli spännande på onsdag! Imorgon har jag i alla fall tänkt sova över hos mamma och stanna kvar i biblioteket på eftermiddagen och plugga lite, lika bra så att man får så mycket som möjligt gjort!


I eftermiddags fick vi öva ett lägga bedövning på apelsiner, som skötte sina roller som patienter ypperligt! *Flinar*

Kommentarer
Lina säger:

Jaa, det känns jätteroligt :) Över förväntan eftersom de i platsannonsen skrev att man gärna ska ha några års erfarenhet. Klinikchefen tyckte min ansökan var så trevlig så hon ville att jag skulle komma på en intervju. Jag har inga höga förhoppningar men det är alltid nyttigt att gå på intervjuer. Det är på en större privat klinik i Norrköping så jag har ca 25 min resa dit men det blir pendling oavsett eftersom vi bor som vi bor :P

Hoppas det gick bra att lägga mandibular? Kan inte tänka mig annat :)

Kram!!

2012-02-01 | 18:00:12
Bloggadress: http://linahalldin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback