Övertrötthet och magknip.

Idag har vi haft en mindre rolig dag här hemma jag och Ruth. Eller ja, delar av dagen har varit mindre roliga. Dagen började bra, jag styrketränade här hemma i drygt en timme medan Ruth satt och gungade och pratade på för fullt i sin babysitter. Efter frukost för oss båda stack jag ut med henne i vagnen på kombinerad PW/löprunda och idag sprang jag större delen av rundan vilket kändes jättebra! Väl hemma igen började jag förbereda för en tur till Öppna Förskolan där vi hade bestämt träff med Sofia och Svea. Den dejten fick jag tyvärr ställa in då Ruth blev jätteledsen och tokskrek här hemma i nästan en timme. Lilla stackaren, jag tror att det var en kombination av övertrötthet och magknip. Efter ett tag somnade hon helt utmattad i min famn och då stannade vi hemma istället. Vi skulle ändå iväg till mitt jobb senare under eftermiddagen så vi passade på att vila fram tills dess. 

Trots att Ruth har varit lite smågnällig idag så bestämde jag mig för att prova på att veckohandla själv med henne idag för första gången och jag hade tur, hon tvärslocknade så fort vi klev in i affären så jag kunde handla på i lugn och ro. Ibland ska man ha tur! Nu under kvällen har mamma kommit hit, hon sover över ikväll för imorgon åker hon och jag till Ullared. Det innebär att det blir Rickards första heldag själv med Ruth, spännande!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback