Migränattack.

Godkväll på er! Jag ligger i soffan och känner mig alldeles mör/slut i kroppen efter den här dagen. Jag sov inte alls mycket inatt då jag hade en jobbig huvudvärk som vägrade ge med sig. När det var dags att gå upp imorse kände jag hur det började stråla från nacken upp mot huvudet och jag kände igen de där klassiska migrän-känningarna. Idag hade jag en patient inbokad som jag verkligen inte kunde boka om (enligt mig själv), varpå jag släpade iväg mig själv till jobbet. Jag insåg väl dock ganska snabbt (men även efter påbackning från arbetskamraterna) att det inte skulle fungera hela dagen så mina gulliga arbetskamrater bokade av resten av dagen och när jag var färdig med min patient släpade jag mig hem igen, tog nya värktabletter, pluggade i öronproppar och la mig under täcket och sov i flera timmar.

Och nu ligger jag här, relativt smärtfri och pustar ut efter den här attacken. Jag har alltid haft ganska så lätt för att få huvudvärk och någon enstaka gång händer det att det utvecklar sig till migrän. Tack och lov är dessa attacker väldigt få, även om det är sjukt jobbigt när de väl inträffar! Man blir helt slut i kroppen och jag känner mig lite som en urkramad disktrasa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback