Funderingar kring mänskligheten och envisa förkylningar

Godmorgon! Insåg precis att det inte har hänt mycket här inne under veckan, ber om ursäkt för det! Förkylningen jag skrev om för en vecka sedan har varit envis och hängt i. Inte med feber eller så utan bara en snorig näsa och en öm hals vilket resulterat i noll träning för min del tyvärr. Men så är det ibland och nu känner jag mig taggad inför att komma igång igen!

Hur har er vecka varit? Det känns som att min vecka har gått väldigt långsamt fast ändå inte. Det mest negativa med den här veckan har ju helt klart varit att Trump blev vald till president! Mitt hopp om mänskligheten sjönk rejält och det kändes som om USA tog ett kliv 50 år tillbaka i utvecklingen, minst! Så tragiskt!

Annars så har vi också fått snö här hemma som större delen av Sverige, dock inte lika kaosartat som i Stockholm. Den tidiga snön gjorde dock att jag fick prova på att åka tåg med Ruth för första gången, och själv dessutom. Vi var nämligen och hälsade på mamma och Stefan i Karlstad tisdag till onsdag och då vi inte hade tid för att sätta på vinterdäcken förrän igår så fick vi så snällt ta tåget. Det gick i alla fall bra och det var mysigt att hälsa på i Karlstad. Det blev en del shopping, både åt hemmet och åt Ruth. Hem köpte jag två nya fönsterlampor till matsalen, två nya ljuslyktor, nytt tyg till kökssoffan samt några ramar till en fotovägg som är under konstruktion. Jag vet inte om jag skrivit det tidigare men jag är inne i en sån inredningsperiod just nu där jag vill göra om i matsalen här hemma! Och det är det jag håller på med nu också!

Nya ljuslyktor från H&M
Några av ramarna till fotoväggen
Nytt tyg till klädseln i kökssoffan
Nya fönsterlampor och gardiner från Hemtex

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback