Förkylningar, tunga nätter och tidiga morgnar

Godmorgon på er! Jösses vad jag känner mig sliten just nu! Ruth har sovit dåligt överlag den här veckan, antagligen på grund av att hon är förkyld i kombination med att hon håller på att få fler tänder. Nu tror jag dock att hon sakta men säkert är på bättringsvägen även om hon fortfarande är snorig och har rejäl slemhosta. Jag hade hoppats på att jag skulle klara mig från förkylningen men igår under dagen började det klia och svida i halsen och igår kväll mådde jag riktigt dåligt. Sen att det bara blev fyra timmars sömn för min del mellan 00-04 förbättrar väl inte heller utgångsläget direkt. Varje gång som jag lyckades få Ruth att somna om mellan 04-06 så hann jag precis smyga in tillbaka till vår säng när hon vaknade igen. När klockan var sex kände jag att det inte var någon idé längre så sen dess har vi varit uppe. Jag sitter under täcket i soffan och dricker te medan Ruth grejar med sin leksaker. Skönt att hon är nöjd och på bra humör i alla fall!

Här satt hon nöjd i några minuter när hon fick titta på Babblarna.

Trots förkylningar och sömnbrist är den här helgen fullspäckad för vår del! Dels så ska vi fira Nicke som fyller 25 år till veckan, dels så ska vi umgås med Rickards ena bror David som är hemma i helgen och hälsar på. Jätteroligt att alla kommer hem, min bror är också hemma i och med att Nicke fyller år, han bor hemma hos oss och det är Ruth glad för! Även om de inte träffas så ofta så känns det som att hon känner sig trygg med honom. Igår kväll skulle hon till exempel sitta i hans knä och bara ta det lugnt medan vi lagade mat och det händer typ aldrig med någon av mig eller Rickard kan jag lova!

Bus och mys med morbror Niklas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback