Fördel med att ha ett barn som vaknar tidigt

Hej på er! November är redan här och det innebär att jag och Rickard nu jobbar 50% var och är hemma med Ruth 50% var. Jag njuter för fullt av att vara hemma med lillakruttan nu, snart börjar hon ju på förskolan så det gäller att ta tillvara på tiden! Huvudpersonen i fråga somnade för en liten stund sen så jag sitter i soffan och tar det lugnt. De två senaste nätterna har Ruth sovit väldigt dåligt (nya tänder på G samt förkylning som spökar) och dessutom tyckt att det är dags att gå upp för dagen runt 06.30. En annan hade ju mer än gärna sovit några timmar till, men icke! Fördelen med att ha ett barn som vaknar tidigt är att man har storstädat hela huset före klockan 10!

Annars så har vi inga planer för dagen i övrigt mer än att jag ska träna Fight Fit ikväll. På grund av sömnbrist så har jag haft en molande huvudvärk sen i natt så för att försöka råda bot på den förut så tog vi en liten promenad till stan. Jag passade på att gå runt och kolla på nya gardiner till matsalen, har världens göra om-sug för det rummet nu! Har spanat in ett par på Hemtex, men måste klura lite till! En mössa samt en outfit för julafton åt Ruth inhandlades i alla fall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback