Påskhelgen.

Hej på er! Hoppas att ni har haft en bra påskhelg allihop! Det har varit riktigt skönt med långhelg och vi har haft något roligt inplanerat varje dag så nu landar vi i soffan och laddar upp inför en ny vecka, om än lite kortare än vanligt!
Idag har det var riktigt vårväder ute med strålande sol så vi har grejat i trädgården större delen av dagen. Trimmat till häcken på framsidan och rensat ur där, tagit ner några buskar på baksidan och krattat upp de där sista lövhögarna som var kvar ifrån i höstas. Efter det promenerade vi iväg och hälsade på hos Rickards pappa en stund och medan Rickard gick hem med Ruth i vagnen så sprang jag istället. 



Utöver att vi har träffat och umgåtts med våra familjer under helgen så hade jag en tjej-drinkkväll här hemma hos oss i fredags. Ruth sov borta för första gången hos sin mormor och morfar Stefan. Vi är bjudna på 30-årsfest i april och då ska de vara barnvakt åt Ruth så jag ville att vi skulle ha en test-översovning innan det. Det gick jättebra, hon var lite gnällig men förklaringen till det visade sig under lördagen när vi upptäckte att en tand hade brutit igenom i underkäken! Hennes första lilla mjölktand, ni kan ju tänka er att mamma tandhygienist här är lyrisk! Oavsett så gick översovningen bra och det känns så skönt för mamma-hjärtat att man har barnvakter som man kan lite fullt ut på!


Tjejkvällen blev väldigt lyckad och jag hade så roligt! Vi gjorde drinkar och spelade olika öl-spel, pratade och skrattade och hade en riktigt bra kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback