Provning av brudklänningar.

Jag tänkte skriva en liten recension av de tre bröllopsbutiker som jag och mina brudtärnor var och besökte när vi var uppe i Stockholm.

Bröllopskällan:
Ligger på Hornsgatan. Väldigt fin och rymlig lokal. De har drop-in under vardagarna men på helgen måste man ha bokat tid (var ute i god tid). I och med att vi hade bokat tid på lördagen så var det bara vi och ett till sällskap som var där samtidigt den tiden och det kändes jätteskönt. Vi var i olika ändar av lokalen så man märkte knappt av varandra. Jag var helnöjd med servicen, tjejen som hjälpte mig var supertrevlig och hjälpsam. De hade många storlekar att välja mellan så här behövde man inte känna att klänningarna satt för tajt när man provade. De hade stort utbud och känningar från cirka 3000:- och uppåt. Om det inte var så att jag redan innan hade bestämt mig för att jag skulle designa min egen klänning och få den uppsydd så hade jag nog köpt en klänning härifrån. Här var det okej att ta bilder på klänningarna som man provade (finns tydligen ställen där man inte får göra det). Jag kan varmt rekommendera Bröllopskällan!




Whitebirds/White Brud och fest:
Ligger på Norr Mälarstrand. Ganska liten och trång lokal. Drop-in under vardagarna, tidsbokning på helgen. Här säljer de främst olika märkesklänningar från t.ex. Pronovia. Vi hade bokat tid här men när vi kom dit var det väldigt mycket folk där. Vi blev snabbt infösta av ägaren och fick handskar som man var tvungen att ha på sig hela tiden (klänningarna hängde inte i sina plastfodral). Till skillnad från Bröllopskällan så kändes det som att man här hade tagit emot på tok för många sällskap samtidigt med tanke på hur liten lokalen var. Ägaren sprang omkring mellan grupperna och verkade allmänt stressad, hon kändes också väldigt snorkig. Tjejen som hjälpte mig var inte serviceminded över huvudtaget, hon log inte en enda gång. De hade bara små storlekar på klänningarna vilket dels gjorde det svårt att få en bra helhetsbild av klänningen, dels fick det mig att känna mig som en valross. När man inte är trådsmal och fortfarande har några gravidkilon kvar så är det inte en rolig upplevelse att inte kunna få på sig klänningarna ordentligt! Jag kände mig gråtfärdig under större delen av tiden och efteråt så kändes det som att självförtroendet hade fått sig en rejäl smäll! Jag kan tyvärr inte rekommendera det här stället, ingen bra service alls! De hade många fina klänningar men då ska man också vara beredd att betala mycket för sin klänning!

Matildas Brud och Fest:
Ligger i Bromma (de har även en butik i Örebro). Ganska liten lokal men då det var väldigt högt i tak så kändes lokalen mycket luftigare. Tidsbokning. Det är ägaren som jobbar i butiken i Bromma och hon tar bara emot ett sällskap åt gången vilket kändes skönt. Här kan man designa sin egen brudklänning och få den uppsydd vilket jag har valt att göra. Jag hade innan vi kom dit redan sett ut en klänningsmodell som de hade sytt där tidigare som jag ville ha, fast med en annorlunda rygg. Så när vi kom dit så tog hon mått på mig, vi gick igenom olika tyger och valde färger, spets, längd på släp m.m. Jag gillade henne jättemycket, hon var väldigt trevlig men ändå rak och ärlig! Jättesnabb på att svara på mail! Jag ska dit i juni för att prova klänningen och så tar de nya mått då och gör ev. justeringar (har som mål att ha blivit av med mina sista graviditetskilon fram tills dess) och sedan får jag klänningen i juli. Kan varmt rekommendera det här stället! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback