Jakten påbörjas!

Godmorgon på er! I skrivande stund befinner faktiskt jag och Rickard oss hemma hos Annika i Karlstad! Vi åkte hit redan igår efter jobbet och då åkte vi först hem till mamma och Stefan som bjöd på en väldigt smarrig fredagsmiddag! Efter det mötte vi upp Annika, Rickards mamma, på bion där vi såg filmen Trevligt folk. Den kan jag varmt rekommendera, den handlar ju om att det i Borlänge dras ihop ett somaliskt bandylandslag med målet att öka integrationen mellan invandrare och svenskar. Filmen fick mig både att bli arg, skratta och gråta. Arg för hur otroligt inskränkta och kortsynta vissa människor är! Jag önskar att de människorna kunde få hamna i exakt samma livssituation som de här unga somaliska killarna har gjort, så ska vi få se hur bra de hanterar situationen! De flesta av killarna är 5-7 år yngre än mig och många av dem kom hit själva efter att ha fått se flera  (eller alla) av sina familjemedlemmar bli dödade framför deras ögon, när de var barn! Det är en hemsk start i livet som jag tror att få av oss ens kan föreställa sig! Förlåt, det där blev en liten avstickare, summa summarum så var filmen otroligt bra, se den! 

Idag tänkte jag och Rickard spendera några timmar på stan här i Karlstad. Jag ska köpa nya skor och Rickard tänkte kolla lite på kläder. Sedan tänkte vi faktiskt påbörja jakten efter en barnvagn åt Pyret så det blir en tur till Babyproffsen här i Karlstad också! Jag har (redan sen innan Pyret) varit sugen på en Emmaljunga Mondial Duo Combi, som jag har läst och hört mycket gott om. Dock ska vi ju känna oss fram, bokstavligt talat, så får vi se vad valet landar på i slutändan! En liten sväng till Ikea kommer det också bli innan vi mellanlandar här hemma hos Rickards mamma igen. Ikväll är vi nämligen hembjudna på middag hos Elinor och Christoffer, ska bli jättetrevligt och roligt att se hur de bor!




Kommentarer
J säger:

Rulla, klämma och känna är ett måste.
Kram J.

2015-02-28 | 20:22:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback