Förkylningar och gräsklippning.

Hej på er! Jag ligger i sängen och väntar på att den lilla sjusovaren ska vakna till så att vi kan gå ut på vår vanliga promenad. Min stackars sambo har åkt på en dunderförkylning och har fått stanna hemma i från jobbet idag så jag och Ruth ska väl försöka hålla oss undan så mycket som möjligt så att han får vila ordentligt. Vi håller tummarna allihop här hemma för att Ruth ska klara sig undan förkylningen i alla fall!

Igår tillbringade vi eftermiddagen hemma hos Ruths farmor. Vi åt Annikas supergoda köttfärsgryta och Ruth hade sitt längsta och mest nöjda vaken-pass någonsin tror jag! Hon låg på en filt på golvet och sprattlade, snackade och log hur länge som helst! Så roligt att lyssna på henne!

Farmor var jätterolig att prata med!
Och i farmors famn sov någon väldigt djupt!

Idag tänkte jag försöka greja lite ute i trädgården om lilla damen tillåter. Gräset behöver klippas och så måste det krattas ihop och köras iväg en miljard äpplen som kommer från våra äppelträd. Jag skojar inte, vi har hur mycket som helst på våra träd och det har det varit varje höst sedan vi flyttade in! Vi har hört från någon att det brukar vara vartannat år som träden ger ifrån sig mycket äpplen. Det gäller inte våra träd kan jag lova! De som vill är varmt välkomna hit och plocka och ta med sig hur många man vill för vi gör ändå ingenting med dem tyvärr!

Mys i soffan med pappa igår kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback