Johannas möhippa.

I fredags var det dags för Johannas möhippa! Det är därför som jag inte har hunnit blogga så mycket den här veckan, har haft fullt upp med de sista förberedelserna inför helgen. I fredags eftermiddag åkte jag, Linnéa och Emma hem till Johanna och Jesper för att överraska den blivande bruden. Och nog blev hon överraskad alltid! Hon trodde att hon och Emma skulle iväg och träna och att vi sedan skulle ses hemma hos dem för att grilla, men icke sa Nicke! En chockad Johanna öppnade dörren och efter skrik och skratt fick hon tio minuter på sig att packa ihop inför en helg i Stockholm (hon visste dock inte vart vi skulle). Efter att vi smyckat ut henne med krona och slöja samt bubbel och jordgubbar styrde vi bilen upp mot Stockholm. 

Vi stannade vid McDonalds i Arboga där Johanna fick sitt första uppdrag. Hon skulle beställa mat åt sig sig själv och oss i driven (där man åker med bil). Hon fick dock en egen bil att "köra" igenom med. En hemmasnickrad kartongbil gjord av mig och Emma! Alltså det var något av det roligaste jag varit med om, vi skrattade så vi grät allihop, allting filmades och jag tror att vi underhöll omgivningen ganska så bra också! Höjdpunkten var när Johanna kom fram till sista luckan och killen som jobbade ber henne att parkera vid första vänterutan för att maten dröjer lite! Då bröt vi ihop allihop av skratt! Efter utfört uppdrag åkte vi vidare upp till Hässelby där min lillebror och Anna bor. Vi sov över där till lördagen. 

Vid halv nio-tiden igår morse åkte vi med tunnelbanan in till stan. Väl framme vid Centralen fick Johanna ögonbindel på sig och så ledde vi henne bort till hotellet där vi skulle bo lördag-söndag. Där mötte tre av Johannas kompisar som bor i Stockholm upp oss och sedan stack vi iväg till ett annat hotell där vi startade möhippan med en smarrig hotellfrukost. Efter god mat och bubbel bar det iväg till en studio där Johanna fick spela in två låtar. Efter det var hon iväg och provade sin brudklänning, sedan tillbringade vi några timmar på Clarion Signs spa (hotellet där vi bodde) innan vi gjorde oss i ordning inför middag och utgång. Vi åt jättegod mat, drack drinkar (alkoholfria för min del så klart) och gick ut och dansade. Mina fötter och min rygg protesterade dock efter en heldag på språng så jag gav mig lite tidigare än de andra och tog en taxi hem till hotellet runt 00-tiden. Det viktigaste av allt är att Johanna verkar vara väldigt nöjd med helgen och vi jag verkligen haft det jätteroligt allihop! Tack för en toppenhelg tjejer!

Snabbpackning under tidspress!
Mina två vapendragare Linnéa och Emma!
Fit for fight!

Redo för uppdrag nummer ett!







Gör sig redo i väntan på tunnelbanan.



Carolina, Johanna, Linnéa, Emma och Frida.



Uppdrag nummer två avklarat; raggat till sig kapsylöppnare.

I studion, redo att sjunga!






Gör sig redo för kvällen!


Finaste Johanna!




Några tjejer som blev starstruck när träffade Amanda Schulman på samma restaurang.




Trötta men glada tjejer imorse vid frukosten!
Slagna hjältar i bilen på väg hem förut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback