Kronisk trötthet?

Vilken dag hörrni! Jag är glad att jag faktiskt tog mig hem i från jobbet idag! Jag har sovit uruselt de senaste dagarna vilket har resulterat i en extremt trött Louise! Jag skojar inte när jag skriver att jag bokstavligt talat både har sett ut som och känt mig som en zombie idag! Kronisk trötthet självdiagnostiserar jag mig med idag. 

Trots extrem trötthet tog jag mig i alla fall hem (allsång och kylan i bott i bilen kan rädda vilken zombie som helst) där jag i stort sett vände i dörren och stack ut och sprang. Sitter ute på verandan och inväntar Rickard som också är ute och springer. Kommer ni ihåg våra nya PAX-garderober som vi köpte och som det tog oss typ fyra månader att bygga ihop (jag, Rickard och att bygga Ikea-möbler är inte riktigt meant to be)? Nu är vi lite wild and crazy här igen och har köpt ett nytt skrivbord samt en kontorsstol till samma rum som garderoberna står i. Får se hur lång tid det tar för oss att få ihop de här möblerna!
Är så nöjd med mina nya löparskor från Nike!



Kommentarer
Malin säger:

Snygga skor!!!

2014-05-21 | 07:12:34
anonym säger:

hej!

Googlade upp tandhygienist samt blogg och så kom jag fram till din blogg, helt random.
Har sökt till tandhygienist utbildningen till hösten 2014 och undrar om det är stressigt?

Pluggade sjuksköterska ett och ett halvt år men valde att hoppa av pga att jag kände att det var alldeles för stressigt på sjukhuset. syrrorna sprang och hade alltid många bollar i luften, det var papper hit och dit, spring hit och dit och såg sj att många var stressade. Tycker inte att man ska ha det så på en arbetsplats.

Min fråga är, tror du att tandhygienister har det lite lugnare än sjuk syrrorna?

Skulle du kunna beskriva din arbetsdag? Vore jätte tacksam för svar. Älskar att jobba med människor därför valde jag tandhygienist.

/ Anonym :)

Svar: Hejsan! Vad roligt att du hittade till min blogg och att du funderar på att bli tandhygienist, du kommer inte ångra dig!

Som svar på din fråga så säger jag att en dag som tandhygienist nog är mindre stressigt än en dag som sjuksköterska. Däremot kan det vissa dagar vara mer stressigt, man har ju ändå ett tidsschema att följa och ibland kan det hända oväntade saker som kan ta mer tid för en än planerat. Jag har dock aldrig gått runt och känt mig konstant stressad på jobbet, men sen är man ju olika när det kommer till hur man hanterar stress osv. :)

En vanlig dag på jobbet kan nog se lite olika ut pga. vilken arbetstidsmodell kliniken jobbar efter. På min klinik så arbetar vi efter en modell som heter 7-19, vi har alltså öppet från 07.00-19.00 och går därför i skift. Om jag jobbar förmiddag har jag patienttid mellan 07.00-13.00 (30 minuters rast mellan 09.30-10.00), 30 minuters lunch och sedan förtroendetid från 13.30-16.00 där man främst sitter med administrativa uppgifter.

Hoppas att det var svar på din fråga, bara att höra av dig igen om du har fler! :)
Louise

2014-05-21 | 10:16:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback