Bakning pågår..

Idag har jag haft praktik, nu är det bara imorgon och på fredag kvar och sedan är jag färdig! Det känns fortfarande overkligt, det kommer nog ta ett bra tag innan det verkligen sjunker in att jag har pluggat färdigt! Nu är det i alla fall bestämt att jag ska börja min fasta tjänst den 17/6, jag ska åka ner till Mariestad och skriva på anställningsavtalet och hälsa på någon dag förhoppningsvis nästa vecka. Det ska bli jätteroligt att börja jobba, men lite läskigt är det allt och jag är glad att jag får lite ledigt innan så att jag för möjlighet att ställa om mentalt från skola till jobb! 
 
Som rubriken antyder så håller jag på och bakar för fullt! Igår bakade jag två satser med kanelbullar och två satser med hallongrottor. Allting är till min examensfest jag ska ha nästa lördag! På dagen kommer familj och släkt hit och då bjuds det på massor av fika! Har beställt två specialtårtor och så ska jag även baka kladdkaksmuffins med choklad i och göra rabarberkakor med cashewnötter på. På kvällen kommer mina kära vänner hit och då bjuds det på mat istället! Jag kommer faktiskt lyxa till det och beställa maten, skönt att inte behlva stå och fixa med det själv! I vilket fall så ska det bli jätteroligt, kul att få fira sin examens med sina nära och kära!
 
Annars så skulle det ju inte sitta fel med massor av sol så att en likblek person som jag kan få en ärlig chans till att försöka anta en annan färg än just vit.. Får hoppas att det bjuds på massor av sol nästa vecka när jag är ledig! Egentligen hade jag ju velat ha lite färg redan nu till helgen när det vankas en avslutande klassfest! Det ska bli sjukt roligt och jag är jättetaggad, vet att Hanna och Sofia som har fixat allting har gjort ett jättejobb och verkligen lagt ner sig!
 
I behov av sol..
 

Kommentarer
emma säger:

Ååh gott!! Jag kan förresten inte komma på din examensfest :/ Kommer hem den 14e. Så du vet :)

2013-05-30 | 01:31:47
Bloggadress: http://emmavandersson.blogg.se
Lina säger:

Härligt! Förstår din känsla men det kommer gå galant när du väl är igång :-) Nu har ju jag varit borta en del men det går betydligt fortare med patienterna nu än i början och jag är redan säkrare och vågar lita på min egen förmåga på ett annat sätt även om jag fortfarande frågar mycket såklart. Man kan ju lätt känna efter tandsten hundra ggr om och skrapa lite till.. och lite till :P
Har ni något handledningsår eller liknande där du ska jobba? Var noga med att få längre tid på patienterna i alla fall. Så himla viktigt för börjar man att stressa blir det bara skit. Jag har fortfarande längre tid på mina pat, ca 10-20 min förutom på barnen. Ibland är det för långa tider men det är skönt att kunna duka om och skriva dagant i lugn och ro :-)
Kram!!

2013-05-30 | 18:40:05
Bloggadress: http://linahalldin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback