Akuten.

Idag har jag spenderat större delen av dagen på akutmottagningen på sjukhuset i Karlstad. Jag vaknade nämligen lite innan nio imorse av att jag hade sjukt ont i magen. Trots värktabletter och toabesök blev det bara sämre. Det var en sån där huggande och strålande smärta som gjorde att jag varken kunde gå eller sitta upprätt. När jag tryckte på ett ställe snett nedanför naveln på vänster sida av magen så strålade smärtan upp mot bröstkorgen och det var då jag började inse att det inte var vanlig magknip. Så det fick bli att ringa ett samtal till sjukvårdsupplysningen, sköterskan jag pratade med ställde massor av frågor och sedan sa han att jag skulle åka in till akutmottagningen. Sagt och gjort, Niklas och Rickard åkte in med mig. Jag har, peppar peppar, inte behövt uppsöka sjukvården så mycket och någon sån här smärta har jag aldrig tidigare upplevt. Ni kommer säkert skratta nu, vilket jag också gör nu i efterhand, men när jag satt där i baksätet på bilen och grinade för att jag hade så sjukt ont, då trodde jag verkligen att jag skulle dö. Och på radion spelade de "Some die young" med Laleh, vilket gjorde att jag bara grät ännu mer! *Flinar* 
 
På sjukhuset tog de flera olika prover, kollade blodtryck osv innan jag fick träffa läkaren. Tillslut, efter att mina provresultat kommit tillbaka och som såg bra och normala ut, konstaterade han att jag antagligen hade en mindre förstoppning i slutet av ändtarmen. Haha, jag törs egentligen knappt skriva ut det här på bloggen, men han berättade att det tydligen kan vara ganska vanligt förekommande när man har varit borta hemifrån under perioder och när mat- och toarutiner kanske ändras en del på grund av det. Nu har jag i alla fall fått spola igenom systemet och fått Movicol utskrivet. Tack och lov så har den där hemska smärtan gett med sig och jag har även kunnat äta lite. Nu håller jag tummar och tår för att slippa det här igen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback