SURPRISE!

Idag är det min dag, verkligen min dag! Min 23-årsdag startade på allra bästa sätt med att få bli väckt av Rickard och hans jättefina och bra present! Av min älskling fick jag en shoppingdag, och jag vet att den presenten verkligen kommer från hjärtat eftersom att han inte är överdrivet förtjust i shopping vanligtvis! *Ler* Förmiddagen tillbringades framför datorn och med min kära vapendragare Johanna i hörlurarna på Skype, som vanligt arbetandes med vårt examensarbetet. Vi skriver diskussion så det står härliga till just nu!
 
När det närmade sig lunch så kände vi väl båda två att koncentrationen och orken sakta men säkert började försvinna och pratade
om att plocka ihop för dagen. Och då, då händer det! Telefonen ringer, dolt nummer! Det kändes som om hjärtat hamnade enda uppe i halsgropen på mig och varför då kanske ni undrar? Jo, i vintras sökte jag en tandhygienisttjänst i Mariestad och förra måndagen ringde de och frågade om jag ville komma på anställningsintervju vilket jag självklart ville! I onsdags rullade jag iväg i vår röda pärla ner till Mariestad för intervju och de var hur trevliga som helst, jag tyckte att allting kändes jättebra verkligen! Men på samma gång så blir man ju jättenervös för hur det ska gå ändå, jag ville verkligen ha den tjänsten av hela mitt hjärta. Innan jag åkte därifrån så sa de att de skulle höra av sig senast nästa fredag. Så jag trodde verkligen inte att de skulle ringa idag och när det då ringer och är dolt nummer, ja ni kan ju tänka er hur nervös jag blev! Det var i alla fall de som ringde och de frågade om jag ville börja jobba hos dem!
 
Haha, jag fattade inte först att hon erbjöd mig jobbet så jag var tyst i flera sekunder innan jag typ stammade fram: "Ni menar att jag får jobbet?" och när hon svarade jag så hade jag kunnat springa tre marathonlopp på raken kan jag lova, så glad blev jag! Jag tackade ja så nu är jag med jobb! Jag kommer ju självklart inte börja jobb förrän jag har fått min legitimation men ni anar inte hur glad jag är för detta, en fast heltidsanställning, det känns så bra! Den absolut bästa födelsedagspresenten!
 

Kommentarer
malin säger:

Men shit Louise, Grattis! Stort grattis! Men hur ska du göra då, pendla till Mariestad??

Svar: Tack tack Malin! :D Yes, jag kommer pendla dit, det tar drygt en timme med bil enkel resa! Kram
Louise

2013-02-16 | 19:55:56
Bloggadress: http://entillsvenskioslo.blogg.se
Karin Johansson säger:

Grattis på födelsedagen i efterskott! Vilken mysig present du fick av Rickard! Förstår att det är en kärleksgest från hans sida för det är samma här, Mats hatar att gå på stan. Vad roligt och skönt för dig med jobbet!! GRATTIS!!! Du får gärna smsa mig ditt nummer, för visst är du inte med på Facebook? Mitt nr är i alla fall 073-038 71 21

2013-02-19 | 23:36:03
sönsvalls Johanna :) säger:

Om än några dagar för sent,men stort GRATTIS i dubbel bemärkelse Louise! :) visst är det en himla skön känsla när man börjar se slutet på utbildningen och framförallt att redan ha ett jobb säkrat! Grymt roligt och starkt jobbat! Välkommen ut till oss i arbetslivet sen :) stor kram Johanna

Svar: Tack snälla Johanna! :) Vad kul att höra från dig, hoppas att allting är bra med dig! Jo tack, det känns nästan overkligt att man nu börjar ana ljuset i tunneln! ;) Kramar
Louise

2013-02-20 | 21:11:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback