Nyfriserad med nerver utanför kroppen.

Hallå där! Det är tyvärr ganska glest mellan inläggen just nu. Det är praktik och tentaplugg som upptar all min tid och fokus nu! Om två veckor idag sitter jag och skriver min skriftliga slutexamination och imorgon är det två veckor kvar till jag gör den kliniska slutexaminationen. Om jag är nervös? JAAAA! Usch, det känns som om jag har alla mina nerver klistrade på utsidan av kroppen istället. Ni anar inte hur stressad och nervös jag är inför det här! jag har nog aldrig gråtiteller varit så nervös någonsin som jag har varit de senaste veckorna. Men det är bara att ta en dag i taget och göra sitt bästa.
 
I fredags blev det ett mycket efterlängtat besök hos min frisör där jag klippte kort och blev lite mörkare i håret men med några ljusa slingor. Kul med en liten förändring nu så här på höstkanten! I lördags kväll var vi hembjudna på kalas hos Anna som nyss har fyllt år! Hon och Jimmy bjöd på ruskigt god plockmat och vi hade en jättretrevlig kväll med prat, skratt och djupa konversationer!
 
Vårt hus får sig också en makeover här i och med fönsterbytet. Snickarna håller på och hamrar och har sig för fullt här i skrivande stund. Både jag och Rickard har fått ny lust att fortsätta med fixandet här hemma nu. När mina examinationer är över så är det jag som kommer shoppa loss gällande inredning och sånt till hemmet! Rickard är jätteduktig och har dessutom börjat måla om här uppe på övervåningen. Vi vill ha vita väggar i båda rummen så det håller han på och fixar med just nu. Vi har nämligen lite planer på att flytta upp vardagsrummet till övervåningen och ha rummet där nere som matsal/finrum. Jag tror att det kommer att bli jättebra och ni kan ju gissa vad jag sitter och kikar på på nätet när jag inte pluggar!
 
Några bilder från föregående vecka:
Mina två mycket trogna studiekamrater!
Förebild.
Efter. 
Efterbild.
I fredags var jag barnvakt åt godingen Märtha.
Fina Karin och Linnéa hos Anna i lördags. Anna hade dukat jättefint!
Födelsedagsbarnet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback