Beroende?

Under de senaste 5-6 veckorna har all fokus legat på praktik och förberedelser inför slutexaminationerna vi gjorde förra veckan. Under den perioden orkade jag inte inte fokusera på något annat än studierna och jag slutade träna och jag åt något onyttigt i stort sett varje dag, vilket gör att jag nu mår sämre både fysiskt och psykiskt. Jag har byggt upp ett rejält sockerberoende och motivationen till att ta tag i det har inte funnits där. Men nu så, imorse när jag vaknade så kände jag verkligen att så här kan jag inte fortsätta! Jag mår ju inte bra och orkar inte göra saker längre! Så idag påbörjas detoxiseringen av mitt sockerberoende och jag ska även komma igång med mitt gamla tränings- och kostschema som jag använde mig av förra hösten. Då tränade jag varje dag; jag sprang fyra gånger i veckan och varierade mellan olika långa sträckor samt powerwalk tre gånger i veckan. Jag åt regelbundet fem gånger om dagen och åt mer grönsaker och lite mindre portioner. Jag mådde jättebra förra hösten så nu tänker jag försöka komma tillbaka till det igen, nu kör vi!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback