Julkänslor.

 
Åh, nu börjar julkänslorna att infinna på riktigt och snart är det jul! Jag kan inte riktigt förstå vart den här hösten har tagit vägen, det var ju nyss slutet av augusti och start på näst sista terminen av min utbildning! Tiden har bara flugit iväg och det känns som om jag har åkt i en brant berg- och dalbana hela hösten. Jag är så himla stolt över mig själv för att jag klarade slutexaminationerna för utbildningen! Jag känner själv hur mycket jag faktiskt har utvecklats den här hösten och jag vet att jag fortfarande kan utvecklas ännu mer, men jag är på väg i rätt riktning!
 
Jag är nu inne på den sista praktikveckan och det är blandande känslor även där. På ett sätt ska det bli skönt att få vara hemma och och skriva enbart på examensarbetet för det har varit lite stressigt att få ihop det då jag och Johanna som jag skriver med har haft praktik olika dagar under veckorna. På samma gång så kommer det bli jättetråkigt att inte få ha patientverksamhet på flera månader för det är ju ändå det som är det allra bästa! Men men, tiden går ju som jag har konstaterat tidigare, väldigt fort!
 
Hemma förs det just nu livliga debatter mellan mig och min käre Rickard om när vi ska köpa hem årets julgran. Hade jag fått som jag velat så hade den redan varit köpt men där håller inte Rickard med, han tycker att så sent som möjligt är bäst (tråååkigt). Men jag har nu lyckats övertala honom att fredag vore en alldeles ypperlig dag att införskaffa granen. På villkoret att jag gör det själv. Förhoppningsvis så kanske jag och Emelie åker iväg och köper våra granar samtidigt på fredag och då använder släpkärran, det skulle ju underlätta ganska rejält då jag inte har lust att göra en Lotta på Bråkmakargatan-style och släpa hem en gran på en spark alldeles själv! Och ingen Bamsen har jag att ta till hjälp heller! Men bortsett från avsaknaden av granen så är det adventspyntat och fint hemma och snön gör ju verkligen sitt för att julkänslorna ska infinna sig!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback