Andra året påbörjat.

Så där, då var de tre introduktionsdagarna i Karlstad avklarade och nu är andra året påbörjat gällande mina tandhygieniststudier. Tredje terminen startar med att vi läser Oral hälsa med fokus på individen II parallellt med Oral hälsa inriktning folkhälsoarbete på halvfart, vi ska alltså vara hemma och plugga i tio veckor. I folkhälsoarbets-kursen ska vi dock göra ett projektarbete där vi går ut till en viss målgrupp och håller ett föredrag/undervisar om något som innefattar oral hälsa. Jag ska jobba med Josefine som också är ifrån stan. Vi har verkligen klickat vilket känns jättebra och dessutom så är vi lika mycket plugghäst båda två! *Flinar* Och som de två plugghästar vi är så ligger vi väldigt bra till redan tidsmässigt, imorgon ska jag hem till henne och plugga. Vi ska då färdigställa vår grovplanering som ska skickas in till kursansvarig och granskas innan vi får fortsätta med planeringen för vårt projektarbete. Vi ska även göra klart den övertäckande planering vi har skissat på för båda kurserna och alla inlämningar m.m. Vi har som mål att försöka bli klara med allting så fort som möjligt.

Annars så känns det bra att vara igång igen även om man är medveten om att det andra året antagligen kommer bli väldigt tufft. Men det är bara att kämpa på och ge allt! Dock har jag ju mina regler nu, endast plugg på vardagar mellan 8-17. *Ler*


Nu är sommar tyvärr slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback