En bra start på dagen

Imorse när Rickard gick till jobbet
så kunde jag inte somna om. Istället tog jag mig i kragen och klev upp, och insåg att jag hade både lusten och orken till att ge mig ut och springa, så det gjorde jag. Sprang härifrån till rondellen ute vid Mio, sen svängde jag av mot gamla ridskolan och fortsatte hela raksträckan och svängde av in mot Skäringsbol och så följde jag hela den raksträckan in mot stan igen. Det blev en ganska lång tur och det märktes att jag inte har tränat konditionen på ett tag men det kändes himlans bra vill jag lova när jag kom hem igen! Har även bestämt mig för att låta bli att köpa ett nytt gymkort (väntar med det till slutet av April) och på så sätt både spara pengar och istället får jag ägna lite tid åt att träna upp konditionen genom att variera mig med att sticka ut och springa eller ta långa powerwalk-promenader.

Hehe, en kort sammanfattning av en ny start. Och den nya starten kräver en ordentlig frukost känner jag nu, magen är inte på topphumör.
Ikväll ska vi hem till Marcus och Emelie för Emelie fyller år, så vi ska fira henne lite. Annars har jag inget speciellt planerat.
Hoppas att alla får en riktigt bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback